Bangkok dag 2

17 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Mijn 2e dag begon zoals de dag ervoor. Niet te laat opstaan, naar het ontbijtbuffet en door naar het zwembad.

Voor vandaag had ik gepland staan om de fiets tour te nemen via het bedrijf co van kessel, dus op weg naar de pier. Het is ontzettend moeilijk om erachter te komen waar je heen moet, hoeveel je moet betalen of hoe laat de boot vertrekt, aangezien de mensen daar weinig geduld hebben en slecht engels spreken. Uiteindelijk op de boot, richting de tour. Denk je nou dat ze omroepen bij welke stop je bent, dacht het niet. Dus toen ik er eindelijk achter was dat ik mijn stop allang voorbij was, ben ik maar uitgestapt, heb ik het bedrijf gebeld en mijn fietstour een dag verzet. 😅

Na mijn dag omgegooid te hebben, ben ik opnieuw vanuit mijn hotel vertrokken richting de pier. Dit keer om het de grand palace en wat arun te bezoeken. De grand palace is een super groot terrein, met ontzettend veel pracht en praal, alles is groots en goud. Persoonlijk vond ik wel dat er veel herhaling in de gebouwen zat en het stroomt er over van de touristen.

Daarna doorgereisd naar de overkant van de rivier om wat arun, ook wel genoemd tempel of dawn, te bekijken. Het is de grootste en oudste tempel die in bangkok staat. Het is groots en prachtig, een ervaring die je niet kunt missen als je bangkok bezoekt. Daarnaast had ik er ook nog de kleinste kittens ooit gevonden, maar dat was gewoon bonus. 🐱

Deze dag wilde ik eigenlijk beïndigen met een bezoekje aan chinatown om te eten, maar ik was toch wel iets te laat vertrokken om dit te halen. Dus ben ik maar gewoon aan de wandel gegaan op zoek naar een eetplek die me aanstond en ik had niet gelukkiger kunnen zijn met deze keuze. Ik ben in het winkelcentrum iconsiam belandt, misschien wel de mooiste plek die ik in bangkok heb gevonden. Met een replica drijvende markt, kleine marktkraampjes, van onbekende merken, tot de grootste en duurste. Ook nog eens met een prachtige watershow buiten, een ervaring om niet te mensen.

De dag uiteindelijk afgesloten met een heerlijke maaltijd buiten iconsiam.

1. Oma:
    17 januari 2020
    Wat een mooi verhaal Romy, heel fijn om dit te horen.op naar auckland heel veel plezier.Liefs Oma💋💋
  2. Henk:
    17 januari 2020
    Reizen in Bangkok lijkt niet mee te vallen😀.Maar de dingen die je gezien hebt klinken wel indrukwekkend! Mooi hoor.
  3. Monique:
    17 januari 2020
    Leuk om per ongeluk ergens terecht te komen wat helemaal geweldig is. Ben benieuwd naar de foto's. 😙
  4. Leslie:
    18 januari 2020
    Mocht je tijdens het fietsen met Co van Kessel en stel met kind tegenkomen.. Isabelle, Dion en hun zoontje Otis.. Otis is de beste vriend van Lewis (van kinderdagverblijf de Platanen). Zij zijn momenteel ook in Bangkok en gingen ook fietsen! :)