bangkok dag 1

15 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Nadat ik was aangekomen bij mijn hotel wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik met mijn dag aan moest.

Ik ben wat gaan eten in de straat tegenover mijn hotel, wat erg moeilijk is als het personeel geen engels spreekt. Salade proberen te eten met 'non' spicy dressing, wat gewoon nog steeds erg pittig blijkt te zijn. 🥵

Daarna rondgelopen in een ontzettend groot winkelcentrum, siam pantagon, met allemaal kleine winkeltjes van 2x4 vierkante meter. De echte merken lijken hier alleen de hele dure te zijn. 🤑

Er bleek hier ook ik een foodhall te zijn. Er is gewoon ronduit te veel om te kiezen, natuurlijk de usual mac donalds, kfc, etc. Daarnaast zoveel restaurants, smoothie en toetjes zaken dat je niet weet waar je het zoeken moet. Noedelsoep gegeten, was erg lekker, weer een beetje pittig en natuurlijk (voor mij) ontzettend moeilijk om te eten.

Terug naar het hotel, in slaap gevallen voor een paar uur, ik was erg moe 😁  wakker geworden met ontzettende honger dus op zoek naar eten.

Vanaf hier werd het iets avontuurlijke met een randje gevaar eraan. Een indiase jongen sprak me aan en zei dat hij wist waar je lekker kon eten. Dus na hem verteld te hebben dat hij geen rare dingen moest uithalen, heb ik mijn vertrouwen in hem gelegd ben ik achterop zijn scooter gestapt. Rijden in bangkok is eng en gevaarlijk, maar wel leuk om gedaan te hebben. We zijn in een soort loods beland met kleine voedsel stands en daar heb ik lekker gegeten, na hij in het thais had gezegd dat het niet pittig mocht zijn. 😅

Daarna ben ik naar asiatique geweest, een shopping mall open in de avond, waar ook wat attracties zijn. Uiteindelijk ondanks vooroordelen te hebben te hebben, met de tuk tuk terug naar het hotel. Deze trip is makkelijk te beschrijven in een paar woorden. Luid, hobbelig en overpriced, maar wel iets wat je gedaan moet hebben als je in bangkok bent geweest.

1. Oma:
    15 januari 2020
    Je ziet maar alle begin is moeilijk vooral als je de taal niet spreekt. Maar dat zal spoedig beter gaan.je kunt het wij zijn supper trots op jou. Heel veel geluk en geniet van al het moois.Groetjes Opa en Oma.🥰😘
  2. Henk:
    Hoi Romy, al heel wat meegemaakt op zo'n 1e dag. En je schrijft heel leuk!😘
  3. Leslie:
    15 januari 2020
    Bangkok is leuk! Ga je nog een dagje temples bekijken? Wat Phra Kaew en Wat Pho staan op de bucket lists en daarna bijkomen met een drankje bij de Jim Thompson House. Veel plezierrrrrrr en reizen met de metro is daar ook heel snel en chill!